Lidmaatschap

Het verenigingsjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december, maar u kunt op elk gewenst moment lid worden. Dat doet u door het online Aanmeldingsformulier in te vullen en te versturen. We onderscheiden verschillende soorten leden (Gewoon lid, Jeugdlid, Gezinslid en Donateur).
Als u op of na 1 juli lid wordt, geldt de helft van de contributie.

Referenties
Op het aanmeldingsformulier wordt u gevraagd twee referenties op te geven. Wij vinden het belangrijk dat u contact hebt met leden van onze vereniging, voordat u besluit lid te worden. De twee referenties, die zelf meer dan één jaar lid zijn, stellen u voor als lid.
Als u geen referenties invult, zal het bestuur u uitnodigen voor een kennismakingsgesprek, alvorens u lid kunt worden.

Gewoon lid
Iedere volwassene, die op 1 januari 18 jaar of ouder is.

Jeugdlid
Minderjarigen kunnen alleen lid worden in combinatie met een gewoon lidmaatschap van een volwassene. Dit betekent in praktijk dat u meerdere aanmeldingsformulieren moet invullen.
Van de ouders van jeugdleden wordt betrokkenheid verwacht bij de organisatie van het jeugdzeilen.
Bij het bepalen van de leeftijd voor een jeugdlid, gaat het om de leeftijd op 1 januari.
Een jeugdlid moet op hetzelfde adres wonen als het gewone lid.

Jeugdleden kunnen deelnemen aan de zondag-trainingen, na overleg met de hoofdtrainer of de jeugdcommissaris. Jeugdleden kunnen tegen betaling maximaal een half jaar gebruik maken van een clubboot (Optimist of Splash) om aan de trainingen mee te doen. Daarna hebben ze zelf een boot nodig. Zie Jeugd.

Gezinslid
Meerderjarigen kunnen alleen gezinslid zijn in combinatie met een gewoon lidmaatschap van een volwassene.
Bij het bepalen van de leeftijd voor een gezinslid, gaat het om de leeftijd op 1 januari.
Een gezinslid moet op hetzelfde adres wonen als het gewone lid. Uitwonende studenten kunnen ook gezinslid zijn.

Donateur worden
Wilt u onze vereniging als donateur begunstigen, dan kunt dat doen door het online Aanmeldingsformulier in te vullen en bij soort lid te kiezen voor donateur.
Donateurs zijn welkom op de vereniging maar hebben geen stemrecht op de ledenvergadering en kunnen geen ligplaats aanvragen.

Ligplaats
Uw lidmaatschap geeft helaas niet automatisch recht op een ligplaats. Als u een ligplaats wilt, moet u eerst lid worden, daarna kunt u het formulier Aanvragen ligplaats invullen en versturen. De havencommissie beheert het aantal ligplaatsen in onze haven en op het terrein. Zie Haven.

Opzeggen lidmaatschap
Het verenigingsjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. Het lidmaatschap wordt automatisch met 1 jaar verlengd. Opzeggen van het lidmaatschap kan per e-mail, vóór 1 december bij de secretaris (siraterces.[antispam].@wsv-hetwittehuis.nl). Bij opzegging na 1 december bent u nog een jaar lid.

Tarieven
Onderstaand kunt u de geldende tarieven voor het lidmaatschap en bijdrage Watersportverbond downloaden.
Tevens een indicatie voor enkele stallingstarieven.

Tarieven Lidmaatschap

11:00 Combi Loosdrecht SKON